Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

Forum Modellspecifika forum OG900 Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

michelle
Deltagare

Update: Jäklar, nu förstår jag varför bensinpumpen startade när jag satte dit ett annat fempoligt relä utan att tändningen var på. Jag missade att det jag satte dit hade en 87a-utgång istället för en 87b.
Det finns ju två sorters fempoliga relän.
Det ena växlar mellan de två utgångarna. Om ingen styrström är ansluten till relät så är ström kopplat till utgång 87a. När styrström är på så flyttas strömmen till 87. Behändigt på många sätt.
Det andra sorten skickar ström till både 87 och 87b, samtidigt, när styrströmmen är på.
Jag missade det där att det stod ”a” istället för ”b”. Det är ju mörkt där nere på golvet under instrumentbrädan. Man kunde ha brutit av de femte stiftet i mitten så hade relät fungerat som ett vanligt 4 poligt av-eller-på-relä.
Roligt när man hittar förklaring på en synbar anomalitet. Det gamla relä som jag trodde var trasigt, fungerar precis som det ska. Det var jag som inte fungerade. Så kan det gå. När man ser lite suddit.
Jag borde utan vidare kunna använda mitt sprillans nya 4 poliga ,vackert djupgröna Saab/Hella relä.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng