Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

Forum Modellspecifika forum OG900 Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät Svar till: Jakten på det försvunna bränslepumpsrelät

michelle
Deltagare

OG 900-Intresseklubben kan anteckna att bränslepumpsrelät (på senare modeller) måste vara ett 5 stifts relä med 87b utgång. Det funkar inte med ett standard 4 stifts. Och absolut inte med ett 5-stifts med 87a !
Tyvärr 87b relän tydligen ovanliga.
(Jo, det går att modifiera sockeln, i en nödsituation. Ej att rekommendera)

Nu har jag varit på två utflykter med ögonstenen med det nya tändlåsrelät. Motorn har ej stannat eller hackat till.
Men testkörningen fortsätter. Juryn har fortfarande inte enats. Fast att äga en gammal 900 (Eller vilken gammal bil som helst) är nog en evig testkörning. Nu är min så gammal att jag har betalat den sista fordonskatten. Bara en sån sak gör ju att man får ytterligare en orsak att anstränga sig för att hålla skönheten (Bilen, inte jag) rullande ett tag till.

Jag funderar nu på om jag ska vrida bränslepumpen rätt, eller om det är nördig överkurs. Men passmärket på locket till bränslepumpen SKA sitta cirka kl 10, inte kl 16. Det har jag nu tre källor som hävdar.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng