Svar till: Saab 900i 8v startar inte! Hjälp!

Forum Modellspecifika forum OG900 Saab 900i 8v startar inte! Hjälp! Svar till: Saab 900i 8v startar inte! Hjälp!

oskiposki
Deltagare

@michelle Ja man börjar ju misstänka att tändsystemet inte riktigt funkar som det ska när man vet att bensin kommer in i motorn. Men som vi diskuterat lite kan det möjligtvis vara för mycket bensin också. Men kan en tändfördelare bara lägga av på duns, märkte inte alls att bilen började gå sämre.

Men var sitter luftmassemätaren och dess kontakt? Har inte letat efter någon sån eftersom att jag trodde att luftmängden endast styrdes av motorns egna sug genom ”vågplattan” som sitter i insugningsröret vid bränslefördelaren.

Men jag funderar fortfarande över varför bensinpumpen och taktventilen går konstant. Ett fel i tändsystemet skulle väl inte kunna orsaka det? För det funkar inte som det ska just nu, varken pumpen eller taktventilen beter sig ju normalt. Det borde ju ha med felet att göra tänker man då de började krångla när bilen dog första gången.

Men som tur är tycker jag bränsleförbrukningen verkar helt normal :). Finns alltid något att glädjas åt. Tack för all hjälp!!

• Det här svaret redigerades för 2 månader, 2 veckor sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng