Svar till: SAAB 900s -91 (Uppdrag: Ha kul!)

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 900s -91 (Uppdrag: Ha kul!) Svar till: SAAB 900s -91 (Uppdrag: Ha kul!)

Martin
Deltagare

Upptäckter och uppfinnelsrikedom. En kvart på parkeringen och jag har hittat ”stickan” samt vad jag gissar på är ett bra steg mot att hitta läckan. Osäker på om det är just därifrån, eller lite längre bort, men droppen hittade jag i alla fall!

20200812_115437

20200812_121530

20200812_121634

Kan I alla fall konstatera att det som droppar luktar växellådsolja med en snäppet mer bränd ton (det som hängde idag luktade inte bränt, då bilen stått stilla ett tag nu så är väll inte det konstigt).

Okunskapen härskar än, så alla insikter hjälper som vanligt!

Även kikat på lite rost, för o se vad jag kan fixa utan svets. Mycket av det jag hittar är inte så förbaskat långt gånget. Sett mycket värre ut med lacken på än när den är bortslipad..!

Väntar på en Haynes bok nu, så frågorna kanske blir färre efter det. Även avgasröret borde komma snart!

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng