Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Succe när det gäller stroboskopet! min felsökning inne i gav resultatet att två stift inte var inkopplade till displayen, och med dessa inkopplade så verkade det mesta vara löst. Kollade tändningen och ställde med stroboskopet, men inte helt säker på att det lirar helt, får testa med provkörning. Bruno gick ganska bra men tycker fortfarande inte om att det är 29 grader varmt. Tempmätaren letade sig uppåt det röda, och då slog vi av och stannade. Sedan hem igen. Skulle kanske bytt termostaten redan tidigare, men tyckte att jag skulle kolla först. Rev ner det precis och den termostat som sitter på bruno idag står det 77° grader i, men den ser väldigt konstig ut. I nederkanten är det en strypning med pass 15 mm hål och inte fullflöde som det är på den 85° termostat (WAHL) som jag fått låna. Den är också mycket mindre ø50 mm mot ø55 mm för 85 graders termostaten.

Någon som vet varför det är mindre hål på ”Sommartermostaten” i förhållande till den andra?

Ska sätta dit den och samtidigt med detta byta tändkablar/fläktrem som kom från Saab klubben idag.
Sen skall jag kolla tändningen igen med provlampa och 0,4 mm nedbackning av 2:an.

Hoppas att allt detta skall ge en bättre kylning, det är 30° varmt idag, så värre än så här skall det väl knappast bli 🙂

Tor

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng