Svar till: Renovering av min gamla Turbo 99’a

Forum Övrigt Projekt / Min bil Renovering av min gamla Turbo 99’a Svar till: Renovering av min gamla Turbo 99’a

gv8
Deltagare

Slip o polering kan fixa mycket….. Ser snyggt ut….

Jag ser två möjligheter om det har blivit tex apelsinyta. Antingen slipar man ytan med fint papper 1500-3000 och sedan polering eller så slipar man ytan med 400 och lackar om ytan. Tänker prova polervarianten på någon av dörrarna för att se hur det blir. Blir det inte bra så går det alltid att lacka om.

Polering i all ära, men kom ihåg att mycket av det som sticker ut på en helt bar nymålad yta knappt syns på en bil med alla detaljer monterad. Snyggt jobbat, roligt att följa!

Håller med. De små detaljerna ser man nog bara själv.
Eftersom jag är helt nybörjare på lack så får jag prova mig fram och om det blir fel så är det bara att börja om och göra det bättre nästa gång.

Nästa projekt blir att lacka huven.
Vet någon hur turbomärket sitter fast. Är det dubbelhäftande tejp måntro?
1_20200820_182924

Någon kanske behöver veta var dekalen ska sitta.
2_20200820_183122

3_20200820_183259

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng