Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

M.Broberg
Deltagare

Det händer smågrejjer!
Jag har pillat mycket med andra bilar inkl min nya kombi. 900an har jag mest kört omkring i när det varit glassväder

upptäckte en dag när det va sådär 30 grader och strålande solsken att min nya fina Speedparts värmekran glappar i kugghjulen med resultatet att värmen inte stängs av helt. Den som åkt og900 på vintern vet att det inte krävs att värmekranen är mycket alls innan det blir riktigt varmt.

Så i vinter ska jag byta värmekran. Igen. Jag har fått tag på en begagnad saab org denna gången som Förhoppningsvis funkar bättre än Speedparts, det enda som saknas är O-ringarna.

Precis innan jag åkte till Norrland tog jag och bytte strålkastare till några som låg i källaren, inte nya men ganska fina.

IMG_20200718_112248

för den som inte ser så är den nya till vänster och den gamla till höger.

IMG_20200718_211744

Stort lyft, men det är svårt att se utan en före/efter bild. skulle bytt 1 i taget

Bilen har stått ute vilket tydligen nån eller bägge katterna älskat. Köpte en telefon härom veckan och har lekt lite med kameran. Fantastiskt vilken skillnad det blir på nästan 3 år nyare modell.

IMG_20200822_1413181

Angående innertak, Säg den lycka som varar…idag tittade jag i backspegeln och såg mitt ganska nyligen o klädda innertak hänga..

IMG_20200830_130043

Får se om det blir värre, det är där jag stretchat tyget mest då förhoppningsvis blir det inte värre.
Sen hur det ska lösas är en annan femma

Känner mig ganska less just nu.. Värmekran som inte stänger, strulade tankmätare och nu detta..

Ska nästan bli skönt med vinter snart så jag kan riva ur typ allt och byta hjulupphängningen… nått lite roligare att tänka på.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng