Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…* Svar till: Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket…*

Regin
Deltagare

Det händer smågrejjer! Jag har pillat mycket med andra bilar inkl min nya kombi. 900an har jag mest kört omkring i när det varit glassväder
upptäckte en dag när det va sådär 30 grader och strålande solsken att min nya fina Speedparts värmekran glappar i kugghjulen med resultatet att värmen inte stängs av helt. Den som åkt og900 på vintern vet att det inte krävs att värmekranen är mycket alls innan det blir riktigt varmt.
Så i vinter ska jag byta värmekran. Igen. Jag har fått tag på en begagnad saab org denna gången som Förhoppningsvis funkar bättre än Speedparts, det enda som saknas är O-ringarna

1x 94 79 213
1x 94 79 221

Ja vad är det man säger, 2 steg fram – 1 tillbaka 🙄

Jag är också själv lite där för tiden….
Efter allt jobb med Sego, ja så ser jag plötsligt ”oljefläckar” –
på infarten och i garaget 😣
B-shit

Servo läcker, kunde gött ha väntat –
tills det blir dags med den stora rundan planerat till vinter…….

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng