Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 / Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

    september 1, 2020 at 11:13 #474460

    Nä usch å fy för den typen av väglag inga som går ut på att bilisterna ska göra slutjobbet. Där vi bor gör man detta överallt. Detta är ert jordbrukslandskap… Gissa hur det ter sig jordbruksmaskinerna svänger ut på denna beläggning… Jo, dom dra ju givetvis med sig allt grus och lämnar bara den klibbiga massan kvar men även löst grus. Jag tycker detta är idioti, vilket buller det blir med denna beläggningen då! Så’n skit! Minst 25%av det dom lagt ut i sommar är redan borta och på vissa sträckor typ 80%! Jag lider med dig det är sanslöst tråkigt att få bilen så förstörd. Det lägger sig klibbiga stenar på damasker och fjäderskålar, ja överallt!! Stå på dig!!

    Jag kan bara instämma, det där är en dyr kortsiktig lösning som aldrig blir bra. Varma sommardagar då vägtempen överstiger 40 grader så börjar dessa vägar även “svettas”. Har en del insyn i anläggningsbranschen och alla om arbetar med beläggning/asfalt ogillar denna typ av lösning framför riktig asfalt. Det kostar nästan lika mycket att lägga, men håller bara en 3-5 år, gentemot vanlig asfalt som har en livsläng på över 15 år (sett till TENT-T vägnätet). Men är ju beställaren som avgör vad som skall läggas.

    Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
    Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
    Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
    Saab 9-3 Vector SC ´09

    Skämsbil:
    Audi A6 Avant

    Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion