Svar till: Saab 96 v4 1970 ”Bertil”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 v4 1970 ”Bertil” Svar till: Saab 96 v4 1970 ”Bertil”

saab v4-ever
Deltagare

Hej,

Grattis till en sjön sjögrön 96:a, härliga bilar! Kul också att varselljusen är kvar. Rätta mig gärna om jag har fel men automatiskt halvljus 1971. Har haft många V4:or, verkligen trevliga bilar.
Tror på storyn om 5000 mil. Tyglisten/gummlisten ser jättefin ut och brukar vara frasigare när bilen gått längre…
Håller med om att patina är charmigt, gör så gott du kan med lacken så behåller du både värde och det unika i en orenoverad bil.

Fortsatt lycka till!

Förresten: Reostaten brukar oxidera, kan ev ha en liggande om du inte får liv i din. Upplevde aldrig att belysningen blev för stark utan dimningsfunktionen.

//Harald

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng