Svar till: Renovering av vevaxel

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Renovering av vevaxel Svar till: Renovering av vevaxel

97sonett
Deltagare

Hej, Kul tråd! Jag har låtit gjuta upp insug för att montera Weber DCOE40 på en enkelförgasarmotor. Det gjordes en hel del år sen men jag har faktiskt fortfarande inte kommit till skott och testat det på någon motor än. Jag fick låna en hemgjord plugg som användes för att göra sandformar – det verkade funka bra men det finns viss förbättringspotential i pluggen. Det vore jättekul om någon annan också var intresserad av att testa att köra med en Weber DCOE så att man kan lära av varandra. Jag misstänker att bestyckningen kommer att ta en stund att reda ut. /Emil

intressant, hur är pluggen uppbygd? bilder? jag jobbar på ett gjuteri som bara gjuter i aluminium, dock pressgjutning, men tillgång till smält aluminium har jag.
tänker själv åka med dubbla standard 40 förgasare, mest för syns skull, och sen ha rjag inte sett det förut.

går sakta framåt med min motor, planade topplocket och fräste ner det till rätt squish , och gjort färdigt insuget för dubbla fuggar, så snart är den ihop iaf.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng