Svar till: Drivknutsproblem ??

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Drivknutsproblem ?? Svar till: Drivknutsproblem ??

Mats Jedmo
Webbmaster

Talade med förra ägaren idag, detta dunkandet har inte varit så himla länge. Tänker ta in bilen i garaget till helgen då jag har beredskap och åker Citron….. jaja, jag får ju betalt för att köra den 🙂

Skall hissa upp framaxeln, skruva av hjulen och titta efter ordentligt.
Beställt ny vakuumslang till broms servon idag så det kanske hinner komma fram innan helgen också, ja jag beställde på SAAB-klubben 🙂

Bilen var som sagt var gratis, skall besiktigas i november, jagat felkoder och fått byta en del, luftmassemätaren, tryck / temp sensorn i tryckröret. Justerat spjällhuset, bytt vakuumslangen mellan insugsröret och bränsletrycks regulatorn. Lyckades bryta av ena anslutningen på den ena backventilen i vakuumslangen så det fick bli en ny.
Nu går bilen fint i alla fall fast broms servot är lite…. intressant eftersom jag bara har vakuumpumpen ansluten och inte insugsröret, bilen är automatväxlad.

Får ta ner oljetråget också, förmodligen är sugsilen till oljepumpen lite lätt igensatt eftersom bilen tappar oljetrycket med varm motor och under ca 1000 RPM

Fast nu börjar garageuppfarten bli lite överbefolkad.

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng