Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Janne Hagnell
Moderator

Har under en tid noterat att vänster frambroms kärvat. Hade hoppats kunna ignorera det till vinteravställningen men igår stod jag inte ut längre.😠
Mycket riktigt, kolven satt fast så mycket att det inte ens med rörtång gick att rubba den!😵 Fick pumpa ut den en bit innan jag kunde trycka tillbaka den och sedan successivt mjuka upp den.
Som lök på laxen har oket skramlat pga idiotniten som ska hålla gliddelen i spänn. En nit som löper i en tight hylsa – hur bra låter det att ha i ett hjulhus? Rostar förstås ihop direkt! I värsta fall kärvar då oket fast, i bästa fall blir det glappt. Lösningen är att borra ur niten och ersätta den med något vettigare. Det jobbet hade jag ingen lust att ge mig på nu så det blev en fullösning i form av lite ståltråd under nitskallen för att ta upp det värsta spelet.
ED4C68A5-E12B-4F42-B78D-1C89824CCAB2

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng