Svar till: Drivknutsproblem ??

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Drivknutsproblem ?? Svar till: Drivknutsproblem ??

Mats Jedmo
Webbmaster

Nästa fråga om denna 9_3:a
Det är ju en 2 liters motor med automagisk växellåda. Jag tänkte göra likadant som med 9_5:an, alltså hänga motorn i övre motorfästet i framänden och lyftöglan i bakänden på motorn med hjälp av en

lyft-ok

Sedan lossa ”hundbenet” och de 2 nedre motorfästena för att få upp motorn en bit. Då gick det med en viss övertalning att få ned oljetråget för att tvätta silen. Lite bökigt att få upp tråget igen men operationen lyckades, jo jag bytte vevlager samtidigt.

Till min förvåning såg det inte alls likadant ut i 9_3:an !!

Vet någon om det är görbart att ta ner oljetråget utan att lyfta ur hela motorn ?

Fick ett tips om att lossa lite på hjälpramen men blev osäker eftersom halva hjulupphängningen sitter i den ?

Någon som kan komma med tips ?

SAABoholic

96 GL Super -79 Alabastergul
96 GL Super -79 Alabastergul
99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
9-3 SE 5D 2.0T -00
9-5 Linearsport Sp -03

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng