Svar till: Drivknutsproblem ??

Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / Drivknutsproblem ?? / Svar till: Drivknutsproblem ??

    september 14, 2020 at 19:42 #475277

    Nästa fråga om denna 9_3:a
    Det är ju en 2 liters motor med automagisk växellåda. Jag tänkte göra likadant som med 9_5:an, alltså hänga motorn i övre motorfästet i framänden och lyftöglan i bakänden på motorn med hjälp av en

    lyft-ok

    Sedan lossa “hundbenet” och de 2 nedre motorfästena för att få upp motorn en bit. Då gick det med en viss övertalning att få ned oljetråget för att tvätta silen. Lite bökigt att få upp tråget igen men operationen lyckades, jo jag bytte vevlager samtidigt.

    Till min förvåning såg det inte alls likadant ut i 9_3:an !!

    Vet någon om det är görbart att ta ner oljetråget utan att lyfta ur hela motorn ?

    Fick ett tips om att lossa lite på hjälpramen men blev osäker eftersom halva hjulupphängningen sitter i den ?

    Någon som kan komma med tips ?

    SAABoholic

    95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
    96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
    96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
    9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden

    Attachments: