Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden Svar till: Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden

Hej alla.
Blev inte något Drottningholm i helgen, frun blev sjuk och jag ville inte smitta, lite tråkgit när man stigit upp klockan 4:30… Fick rengöra förgasare istället, och med rätt nivå på flottören, rena munstycken så går nu Bruno jämt. Han passade också på att slå om till 5900 mil, så om 100 mil så har jag kört 10% av körsträckan på pass 1 år. Det rullar på! Bruno fick dock stå i garaget i helgen och bytte plats med en annan bil, han var inte nöjd med detta och markerade omedelbart revir! Vatten på golvet! Jag letat och letat men inte hittat något direkt ställe där det kommer. Vattenläckaget kommer inte från vattenpumpen och inte från generatorn heller. Kan vara så att det är slangklämman under motorn som inte varit tillräckligt spänd, men jag blir lite fundersam. Det är fuktigt under bakkant på motorn och ligger lite vatten på högersidan bakåt. Dvs det finns inte något vatten under vattenpumpen. Kan iofs vara så att det dunstat pga värme i motorn. Bruno visar dock inte några drag av att bli varm längre (kan ju också bero på utetemperaturen). Min erfarenhet är annars att vattenläckage ger högre temperatur….
Får se om jag lyckas att lokalisera läckaget imorgon kväll.
Har tillsammans med frun jobbat på att få till vårt uppställningsgarage och ”Konst utställning”. Börjar arta sig, men lite kvar, man kan ju inte alltid meka, ibland får man dra sig tillbaka och bara vara….
Bruno får nog flytta in här i vinter, alternativt får han plats i gymmet på andra sidan för att få en träningsrunda och kanske en skönhetsbehandling också…
Tor

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng