Svar till: Svårigheter med färgkoder/kulör

Forum Modellspecifika forum Sonett Svårigheter med färgkoder/kulör Svar till: Svårigheter med färgkoder/kulör

Jag har de senaste åren köpt färg hos EKG Bildelar på Söder Stockholm och alltid fått rätt nyanser både på penselfärg och sprayburk. Var dom tar färgen från vet inte jag men de färgkoder burkarna haft har varit Sikkens.
Vid den senaste beställningen var jag lite osäker på vit W1 men firman frågade då om det skulle vara Hellasvit eller Polarvit så dom verkar ha bra koll.
Lackstift har jag aldrig köpt, så små lackskador har mina bilar aldrig haft……

Jag har även handlat hos Järbo men där var det färgskillnad på det jag fick.

Historisk har mina bilar lackats med Sikkens och jag har aldrig haft något att klaga på gällande nyansen. Visst kan det bli nyansskillnader på bilen men ofta beror det på att orginalfärgen bleknat jämfört med den nya färgen. Lackfirmor har ”färgmätare” så dom kan mäta av bilens färg och blanda till kulören så den bättre matchar den blekta färgen.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng