Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Mr_SunBear
Deltagare

Inte hänt så mkt i garaget med ngn av bilarna. Alla tre är avställda för säsongen. Då Jula har kampanj på sina Led armaturer just nu, för det vettiga priset av 249:- ist för 399:- så fick jag en liten rastlös ide o bygga en ”låg” lampa som ger mkt ljus under en bil vilket jag saknat lite. Så en armatur införskaffades (Numera är de på 54W o 5000 Lumen, det är aningen mera än den äldre versionen) Fördelen 5000 lumen, den är i plast, blir inte varm, ej heller ledande, IP klass 65 så den tål en del väta kortvarigt, tål även en del stöt/slag i lagom mängd.

https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/armaturer/inomhusbelysning/lysrorsarmaturer/led-armatur-006057/#tab02

Receptet löd, en svartmålad bräda modell lagom, en skarvsladd på 6 meter, två st 80 mm avgasklammer som störtbågar. Monterade armaturen på en bråda som fick den fläskiga färgen svart. Det var den burk som fanns i garaget vid tillfället. Klippte av ena änden på skarvsladden o kopplade in i armaturen. Monterade ”störtbågarna” mest för att skydda plasten om man kasar runt o välter brädan sas. Ett par bilder på spektaklet.

IMG_8229

IMG_8230

IMG_8231

IMG_8232

IMG_8233

IMG_8319

IMG_8320

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng