Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009 Svar till: Projekt – "The Green" saab 900 T16 -92 & 9-5 Griffin 2009

Mr_SunBear
Deltagare

I våras fick jag för mig att samla ihop de delar som krävs för att kunna bygga Trionic5 på en Og900 om jag ville. Det kräver ju lite olika hårdvara och den lösning jag gillar med fräst svänghjul som triggerskiva/bländarskiva är att den inte kräver ngt utrymme. Så nu har jag alla delar som behövs förutom mjukvara men det är lättare att få tag på.

Det finns flera tankar om varför, det är ett lagom projekt, T5 ger mer fördelar för att motorn ska bli effektivare o snålare mm. Herr Broberg har ju en del input i ämnet med. Så vi får se när detta väl händer hos mig. Nu har jag delarna iaf som behövs.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng