Svar till: Snygga till rostiga hjulhus 9-5 Aero -05

Forum Övrigt Projekt / Min bil Snygga till rostiga hjulhus 9-5 Aero -05 Svar till: Snygga till rostiga hjulhus 9-5 Aero -05

Mr_SunBear
Deltagare

Kul o se att det inte var så illa inne i hjulhusen. 🙂

Ett tips, plocka bort konsol med stötdämpare mm och slipa rent o rostskydda även bakom. Det är bara o skruva bort o skruva dit. Ska gröra det rejält i vinter på min 9-5a. Glöm inte göra rent på insidan av skärmkanten bak, det är lika viktigt o få rent där som det man ser av skärmkanten.

Sen lite som tidigare redan skrivit. Plocka bort sidokjolar och demontera stötfångare bak för att komma åt riktigt. Det är där det gömmer sig.
Kan länka in mitt album från garaget när jag sanerade min Griffin från rost.
https://www.garaget.org/mypage/?page=gallery&user=138873&album=75597

Gällande de svarta plastmuttrar som håller fast innerskärmar och sidokjolar. Ta en stor tång o kläm på dem rejält från lite olika håll så de lossnar från skruven i karossen sedan kan man ofta lossa dem med en 10 hylsa. Alternativt klipp sönder dem de kostar inte många kronor nya allt för att inte skruven ska gå av.

Sidokjolarna sitter fast i framskärmens nedre del. Det är en skruv o mutter man kommer åt den genom o trä in handen underifrån hjulhuset typ. Skruven har en platt skalle som man skjuter in i ett spår i sidokjolen. Inte alltid det går så bra att lossa utan att plasten ger med sig. Det går att fixa med att man limmar fast skruven med ett 2 komp lim.

• Det här svaret redigerades för 1 månad sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng