Svar till: Saab 900s ’92 Projekt upprustning!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900s ’92 Projekt upprustning! / Svar till: Saab 900s ’92 Projekt upprustning!

    september 24, 2020 at 22:22 #476125

    Förstår dig! Har också hört om mycket ”special” Men gubben jag köpte bilen av är en nära vän till familjen och en gammal kollega till farsan, han köpte bilen 1985 och har gjort allt på bilen själv, så jag tror ändå att de mesta stämmer då han jobbade på chassi på tekniska på Saab, finns massor av saker som Saab tog fram i bara 2-3st men som aldrig kom till produktion pga. det ena o det andra, ta bara 17” super aero, beige instrumentpanel till 900 osvosv!
    Men det ska bli kul att se vad som stämmer och inte, kommer självklart ta kort på allt så man kan jämföra ??

    Jovisst finns det prototyper produceradepå diverse grejer, men dina exempel med17″ super aero och biege bräda är ju välkända saker.

    17″ super aero är tom på utställning på museet.

    jag tycker ändå jag pratat med nog med folk genom åren där 900 varit ett särintresse sen typ 79. jag är själv lite intresserad av hjulupphängningar och tar gärna upp det när jag pratar med nån som kan nått om det mer okända.

    sen så är det Direkt saker du säger som inte stämmer med bilen, som att ingen motor från varken 79, 89 eller 93 har EGR.
    ventilkåpan matchar påståendet om att motorn är äldre än 88.

    Det enda som egentligen skulle vara riktigt fränt är det du nämnt med framvagnen. Styrväxel och grövre krängare.

    moddad bakaxeln och förlängda stag är ett gammal tillvägagångsätt för mer grepp i bakvagnen.,