Svar till: Saab 900s ’92 Projekt upprustning!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900s ’92 Projekt upprustning! Svar till: Saab 900s ’92 Projekt upprustning!

saabfred
Deltagare

Jovisst finns det prototyper produceradepå diverse grejer, men dina exempel med17″ super aero och biege bräda är ju välkända saker.
17″ super aero är tom på utställning på museet.
jag tycker ändå jag pratat med nog med folk genom åren där 900 varit ett särintresse sen typ 79. jag är själv lite intresserad av hjulupphängningar och tar gärna upp det när jag pratar med nån som kan nått om det mer okända.
sen så är det Direkt saker du säger som inte stämmer med bilen, som att ingen motor från varken 79, 89 eller 93 har EGR. ventilkåpan matchar påståendet om att motorn är äldre än 88.
Det enda som egentligen skulle vara riktigt fränt är det du nämnt med framvagnen. Styrväxel och grövre krängare.
moddad bakaxeln och förlängda stag är ett gammal tillvägagångsätt för mer grepp i bakvagnen.,

Det återstår väl att se vad som stämmer, bilen är ett grymt ihop plock som sagt.
Men intressant dedär med motorn, vilka årsmodeller hade EGR?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng