Svar till: Motorfästen till gummikuddar og900 16v

Forum Sälj/Köp Delar, köpes och efterlyses Motorfästen till gummikuddar og900 16v Svar till: Motorfästen till gummikuddar og900 16v

Saab_ahed
Deltagare

Hej hej,

Fliker in en liten (försiktig) fråga här; varför ska du byta till gummikuddar?
Jag har läst (någonstans någon gång) att de hydrauliska kuddarna kan fallera, genom att gummit som omsluter oljan spricker, och så blir det läckage.
För flera år sedan såg jag att det såldes uppgraderade ”hydrauliska” kuddar, som var fyllda med polyuretan, lämpligt för högre effekter/vridmoment.
Jag sökte efter dessa (sajten där de såldes) vid första inlägget av denna tråd, men hittade ingenting.
För övrigt tror jag att motorupphängning har mycket förbättringspotential vid högre effektuttag, och tycker det är ett intressant ämne,
men det blir snabbt svårt att börja räkna på det.

Hur som helst, bara nicke nyfiken, hoppas du hittar de delar/fästen du söker.
Ha de gött!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng