Svar till: Vilken olja stinker minst.

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Vilken olja stinker minst. Svar till: Vilken olja stinker minst.

Saab_ahed
Deltagare

Hejsan.
Fliker in med en annan synvinkel på det hela.
Det finns ju sånhär ”miljövänlig 2-takts bensin”. Jag tänker på sådan man brukar använda i motorsåg, trimmer, etc.
Har för mig den är gjord av rapsolja(?) eller liknande. Det jag har sett säljs på dunk, och är klar-att-användas-2-takts (biologisk) bensin med olja.
Avgaserna är då inte så stygga, vilket kan vara bra om man hamnar att stå i röken av en motorsåg en längre tid.
Ett varningens finger dock, jag fick uppleva att detta bränsle inte alls står sig bra över längre tid.
Det klibbar (nästan limmar ihop) allt det är i kontakt med, men detta är efter ca. 1 års tid.

Bara tänkte detta kanske kunde vara ngt, om man ogillar avgaserna från vanlig bensin och olja.
Ha de gött!

• Det här svaret redigerades för 3 veckor, 4 dagar sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng