Svar till: Saab 900s ’92 Projekt upprustning!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900s ’92 Projekt upprustning! Svar till: Saab 900s ’92 Projekt upprustning!

saabfred
Deltagare

Dåligt med uppdateringar här… händer inte så mycket med ”projektet” just nu, håller mest på att samla på mig saker o ting inför vintern. Har även köpt en ny brukis precis som tagit upp lite tid genom att bli ”vinterredo”, blev en laser röd 9-5 aero som snart är inkörd med sina 26k mil. 😁

Tänker nästan om man skall döpa om tråden till ”Garagemek” eller liknande. Då blir de nog mer uppdaterat då jag faktiskt har fem saabar som är tänkt pillas med 😬

Men har i princip fått tag på allt som jag tänkt byta i vinter, i brist på strömställare till elhissarna så fick det bli strömställare ifrån en ng900 3dr, duger tills jag hittar en gammal, verkar vara svåra att få tag på eller så vill folk inte sälja bara. 😎 Det som återstår är nu höger dörr och avgassystem, dörr har jag kanske en på gång, en bekant skulle ”leta lite” 😬
Avgassystem lutar mot Simons hagelbössa, dock så när jag kollar på deras hemsida så har dom bara ”hagelbössa” upp till ’88 men det kan väl inte vara någon skillnad förutom katalysator eller var det något som ändrades efter ’88 som gör att de avgassystemet inte passar? 🤔

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng