Svar till: Saab 900i sedan -88 ”Musse”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i sedan -88 ”Musse” Svar till: Saab 900i sedan -88 ”Musse”

Johan Smeds
Deltagare

Ja, nyare kromgrill gör mycket.👍🏻

Eller hur! Den var hel också. Fick allt för 300, bra pris. 👍🏻

Tjusig bil!
Är du intresserad av en vinge så har jag en över till sedan. Köpte den till min 900 CC och insåg först när jag hämtat den att den var till sedan (det verkar vara samma artikelnummer på cc och sedan). Bor i Göteborg men har planer på att åka mot Stockholm under hösten.
/Patrik

Tackar Patrik! Synd att du fick fel vinge, hoppas du hittade den korrekta efteråt. Jag föredrar dock sedan utan vinge då jag gillar sluttningen på bakluckan och den rena linjen, tycker vinge passar bättre på CC. Hoppas någon annan nappar på erbjudandet! 🙂

😎 Grattis till just den modellen av OG 900 – som Saab sålde/tillverkade Minst av 👍
Tillverkades endast mellan 1984 -90 och ja – det såldes t o m fler OG 900 Cabriolet än denna 2 drs 😊 👍
Som ”mest” kunde man få en 2 drs med T8 och detta fr o m 1986 – T16 var aldrig en ”officiell” version, utom den UK/GB Limited edition…… Runt 1988 gick det även att beställa dem med B202 16.Vent ”sugis”

Stort tack! 🙂 Kul info som du delar. Visste inte det där om T8/T16 – mycket intressant. En annan sak jag hört från vissa är att de hade bättre kvalitetskontroll på Valmet-fabriken där dessa tillverkades, men om det stämmer vet jag inte. Vore kul att veta mer om detta.

Och tack för tipset om din tråd om din fina förra ”Lady in red” – blir helgläsning! 🙂

Tack för att du bytte hjulen på bilen. De som satt på vid köpet passade verkligen inte bilen. 🙂 Fin bil för övrigt. /B

Tack! Eller hur, den skrek verkligen efter nya fälgar.

• Det här svaret redigerades för 2 veckor, 2 dagar sedan av .

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng