Svar till: Saab 96 v4 1970 ”Bertil”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 v4 1970 ”Bertil” Svar till: Saab 96 v4 1970 ”Bertil”

fregga
Deltagare

Hej igen. En liten uppdatering. Har mest njutit av Bertil och kört en del. Märkte efter lite mil att motorn började läcka lite och framförallt förgasaren. Gav mig på att plocka isär, göra rent och byta ut lite packningar. Läskigt som okunnig men med verkstadshandboken och lite trial and error(och försiktig med att peta på inställningar) så hoppade Bertil igång efter återmontering. Känslan är att han går ännu bättre framförallt när han är kall. Inga synligt läckage ännu heller men det får tiden utvisa. Snart blir det vinterförvaring och plannering för våren. Kanske plockar loss lite prylar som jag kan fixa med under vintern här hemma.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng