Svar till: OG900 Cabbe tillbaka till Finland

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 Cabbe tillbaka till Finland / Svar till: OG900 Cabbe tillbaka till Finland

september 7, 2025 kl. 22:45 #523471

Det var länge sedan jag skrev något om min bil.

Bli velkomna att se några nya bilder i min photos.google.com mapp.

https://photos.google.com/share/AF1QipPgLocCHvJt6BHqY8_8oQKDHFfhgRryQcyffz2AzEN1k2LfnODT2NBXc2bjFm8m3w?key=cDVKb0MyWGE2emZMN3NGejNYNzZLQktvMzl4b3pn

Sommar i Juli var för varmt för köra bilen utan luftkonditionering. Det var nära 30C här nästan tre veckar.

Har kört med 900 här sommar mest i Juni och August.

Jag hittade felt som tömt batteri i två veckor. Det var felaktig anslutning i stereon. De båda strömmen föränderlig och kontinuerlig var samkopplad. Det var lätt att korrektera. Jag bytade okcså botten av tändningslåset men det fel var inte där.

Strort vattenläcka i bagageutrymmet var svårt at fixa. Där var två olika platser för vatten att släppa in bakluckans tätning och takkant.

Jag hade farthållare och elspeglar fungerande. Tyvärr det kom också rost reparation för att dåligt tidigare fixar.

Det kommer att bli en förnyelse av delar av framhjulsupphängningen framöver: lager, drivleder, stötdämpare, kulleder och stabilisatorgummin.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.