Svar till: SAAB 900 GL ’84
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 900 GL ’84 / Svar till: SAAB 900 GL ’84
Hej på er!
Lite hopp ur skaklarna gör det bara trevligare i tråden. 🙂
Kul och höra lite minnen från dom trakterna. Tack vare släkten som jobbade på ABU så fick jag tag på fina fiskegrejor till vrakpriser. Har kvar en Ambassadeur 5000, en Cardinal 44 haspel och en ABU 333 haspel och nåt spö. Länge sen jag fiskade nu, i ungdomen blev det en hel del i mina barndomstrakter i Småland.
Och det var tack vare kusin Sven som min SAAB-bana började. Nåt år innan mig, köpte han en 61:a 2T. Och den var så trevlig tyckte jag så när jag skulle köpa egen bil så blev det en 63:a 2T. Och nu är vi båda tillbaka i SAAB igen. Jag i min 900 och han i sin 900 turbo cab från 97. Det var den som föranledde dagens utflykt. Han lämnade bilen för rekond i Mjällby och behövde skjuts hem. Kunde ju inte neka detta, eftersom det var han som följde mig på den långa resan till Skövde för att inköpa min SAAB. Är inte bara min kusin alltså, utan också en av mina bästa vänner.
Nåväl, det blir väl inte så värst mycket om bilen nu i höst. En del rostjobb kvar att göra, men det blir troligen till våren, beror lite på vädret nu i höst. Ja så är det dragkroken, måste reda ut lite mer vad som gäller om besiktning och sånt. Den är annars ingen större affär att montera. Har gjort det jobbet en gång förr på min förra 900, som jag hade på 90-talet.
Och som sagt, får hoppas vi kommer att ses framöver.
Hälsningar,
Torsten