Svar till: Att rädda en 9000 från skrotning…
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Att rädda en 9000 från skrotning… / Svar till: Att rädda en 9000 från skrotning…
Det här med besiktning då…
Försök nr 1:
Tid bokad och sedvanlig koll kvällen före. Sov skitdåligt men for upp tidigt för besiktningstiden var bokad till 7.00 och jag ville köra bilen ordentligt varm innan.
Väl på plats möts jag av en lapp på dörren och ett pling i telefonen meddelade att min besiktning avbokats pga ”sjukdom”. Jaha…det var lite dålig framförhållning tycker jag och ringer kundtjänst för att beklaga mig medan jag fortfarande var på dåligt humör.
Jag fick hjälp av den vänliga damen på kundtjänst att boka en ny tid och flytta med min redan lagda digitala betalning. Hon tyckte att jag minsann skulle påtala den dåliga framförhållningen i ett meddelande på hemsidan. Eftersom det är andra gången precis samma sak hänt tog jag mod till mig och skrev. Jag fick svar tämligen snabbt via mejl om att min betalning är återbetald och jag således bjuds på besiktning pga allt strul. Det är ett seriöst sätt att tillmötesgå kunderna! Tack!
Försök nr 2:
Kvällen före gör som vanligt lite koll av det ena och det andra och byte av motorstyr till ett av rätt modell samt effektmotståndet till kupefläkten. Jag får även för mig att kolla så att alla bromsljuslampor i bagageluckan fungerar. Ööööhhh, inget bromsljus ALLS! Efter lite kravlande och ryggläge under ratten konstateras att det är bromsljuskontakten som gett upp. Ny lokaliserades och monterades. Passade även på att kolla alla brytare till farthållaren och vakumklockan.
På väg till besiktningen som ligger 5 mil bort typ märker jag att bilen rycker till ibland…
Väl på plats börjar allt bra vi hälsar osv, sedan skiter det sig på första kontrollen. Avgastestet…
Jag har ALDRIG sett sådana siffror i detta sammanhang..!