Svar till: Allmäna råd till förstagångsköpare

Forum / Övrigt / Allmänt / Allmäna råd till förstagångsköpare / Svar till: Allmäna råd till förstagångsköpare

mars 8, 2026 kl. 10:37 #526672

Ja jag har också varit lite förvirrad om det är en från 2003 eller från 2002, speciellt i samband med att jag har försökt hitta en pdf av bruksanvisningen. Alla bruksanvisningar jag hittar för 9-3 från 2003 verkar vara NG. Men kul att höra att den verkligen är från 2003 och finsk dessutom!

Vi köpte en felkodsläsare och listade ut att motorlampan nog lös på grund av tändstiften och kanske kassetten som har en liten spricka i sig. Så vi har bytt tändstiften och nu håller den sig släckt.

Det var mycket riktigt en slangklämma som var sönderrostad och som inte alls satt fast på slangen. Så den är bytt men det droppar fortfarande pyttelite. Jag ska försöka ta mig in under bilen och kolla mer noggrant. Jag hoppas att det bara har varit lite överbliven bensin som har samlats någonstans. Och så hade jag tänkt ha bort överbliven rost och ha på rostskydd på underredet. Jag är dock lite fundersam eftersom att den är mer eller mindre rostangripen vid domkraftsfästena. Så jag lutar mot att hyra en billyft.