Sv: Re: 100hk-satsen

Forum Övrigt SSR 100hk-satsen Sv: Re: 100hk-satsen

fuling
Deltagare

Vad jag illafall försöker få fram är att de siffor i ARTIKEN inte kan stämma om motorn gav 100hk.
Ett vist vingel finns det förmodligen när vi inte vet vad de då använde för mätmetod.
Med tex stoppur och bilens egen hastigmätare så borde man få ett närmare bättre tid än ca14s om motorn gav 100hk. Om nu en nedväxlad låda användes så skulle om man inte tar hänsyn till hastighetmätarens felvising om den inte är korigerad få en hastighet som är större än verklig och detta medför en tid skulle bli mindre.
I detta fall så är det inte så utan tiden är för lång på 0-100 för att kunna ge 100hk.
Nästa sak som Jakob komenterade var om det var mer järnskrot i stoppat i bilen pluss diversa annat så ökade jag vikten med ca 130kg.
Vist vi har ett antal felkällor här med vad är svårast att mäta tid eller effekt?
Jo effekt.
Jag försöker bara annalusera siffrona som står i artiken och jag har hämst svårt att få in i min rot att man skulle kunna mäta så in i hel… fel.
Sedan va motorn innehöll för trimkomponeter är nästa fråga men min fråga GÄLLDE effekten 100hk och tiderna 0-100.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng