Sv: Re: 100hk-satsen

Forum Övrigt SSR 100hk-satsen Sv: Re: 100hk-satsen

mats jonsson
Deltagare

1. Flergradekvationerna har med detta att göra då dessa består av ett antal variabler. Så även den här testen av 100Hk-satsen. Du vet ju inte ens om det handlar om den sats som Saab senare kom att marknadsföra som Rallysats 14001. Ännu mindre något om mätmetoderna. Att därför ifrågasätta om 100hk-satsen gav 100hk på vevaxeln eller ej är ju löjligt.

2. Nej jag anser inte att Teknikens Världs journalister var nollor men vi vet som sagt inte om de hade testingenjören och hans utrustning med sig. Deras mätmetoder då var i alla fall inte lika sofistikerade som idag. Jag fick en års prenumeration på TV i julklapp varje år mellan 1972 och 1979 så en del insikt hur man testade fick jag trots allt mig till godo.

3. Ett kul minne som dök upp bara. Visst var det bättre förr?

4. Jag försöker. Jag föreslog tidigare att det var dags att avbryta spekulationerna fram tills det att nya FAKTA dyker upp. Nu är det ju bara en massa teorier som dyker upp från folk som inte var med på den tiden. Inklusive du och jag.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng