Sv: Re: 100hk-satsen

Forum / Övrigt / SSR / 100hk-satsen / Sv: Re: 100hk-satsen

    oktober 9, 2002 at 08:16 #80762

    Hej!

    jureit skrev:

    Citat::


    För att återgå till fulings grundfråga så borde det rimligtvis vara något lurt med dessa 100 hk.
    Vilken annan test som helst så skulle jag misstänka att testen är illa gjord men Teknikens Värld var tidiga med att utföra tester på ett riktigt vis med full tank och så exakta tidtagningar som möjligt.


    Jag håller med. Utan att kunna något alls om vad olika trimsatser ger/inte ger eller bör ge/inte bör ge så verkar accelerationstiderna vara i högsta laget. Fulings grundfråga, innan debattens frågor började gå höga, var väl just detta? Att med den tid som uppmätts verkar effekten ligga långt från angivna 100 hk. Till och med jag, som sedan länge insett hur kass på matematik jag är, ser något lurt. Betänk att en Volvo 740 GL, ca ett halvt ton tyngre än V4:n och med bara sexton hästar till, är snabbare än dessa 14,2 sekunder till hundra.

    Huruvida Mats och Fulings siffror och uppgifter stämmer i övrigt uttalar jag mig inte om på grund av helt obefintliga kunskaper, men grundfrågan tycker jag inte verkar vara något snack om.

    Mvh en mekarmässigt och matematikmässigt okunnig Petter