Sv: Re: 100hk-satsen

Forum Övrigt SSR 100hk-satsen Sv: Re: 100hk-satsen

fuling
Deltagare

Tobbe99:
Du dum?? Långt därifrån.
80, 90 eller 100hk-sats, kanske kanske vem vet?
Japp, Ny aspekt på felorask

Petter:
Just var jag FÖRSÖKER(tyvärr så verkar jag misslyckas) säga med bonnförnuft och mycket enkla jämnförelser så kommer man långt.

Växlingarna:
0-100 med std V4 låda måste man växla 2gånger(1an till 2an & 2an till 3an) och de samma sak med nerväxlade lådor.
Därimot med 8:39 (std V4) med en sp2-drevats så går det att göra 0-100 med en växling under förutsättning att motorn klarar att varva i krokarna 7000r/min.
se http://www.saabklubben.com/data/utvaxlingar.shtml

En någulanda just växling tar ca 0,3s, utan att vara brutal. men såsa får man inte göra.
Jag personligen har svårt att tro att 2st dåliga växlinga skulle kunna ge denna stora tidsfel som det verkar vara i artiken. Förmodligen så gjodes det inte en mättning utan flera så växelmissarna tror jag vi kan bortse ifrån.

ps: Sparka på mig tidigare innan jag spårar ur i fortsättningen Tack.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng