Sv: Re: 100hk-satsen

Forum Övrigt SSR 100hk-satsen Sv: Re: 100hk-satsen

fuling
Deltagare

Vad jag kommentarade var hur i hel…. en bil med så kallade 100hk kunde få en tid 0-100 på ca 14,2s.
En viss för förklalaring kom Jakob med angående div mer plåtskrot mm som var inlastad.
Men det som står i artiken stämmer ej, detta testobjekt hadde ej 100hk, om den nu hadde 100hk så var de jä… små kusar
Om de nu fodras 100hk för att åka 0-100 på 14,3s, vad har jag då för effekt som gör 0-100 på 11,2
Mats J kan kanske har haft en motor med samma konsept som gav 100hk med den motor i artiken gav INGA 100hk.
Dessutom om man skall man utgå ifrån std tjänste vikt i artikens fall så blir det ÄNNU mindre.

Mats J:
Titta du har då ett bromsprottokoll till som jag har efter frågant ett antal gånger tidigare, vill järna se.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng