Sv: Re: 200 miljoner

Forum Övrigt Allmänt 200 miljoner Sv: Re: 200 miljoner

jacke
Deltagare

Detta har varit ett känt fel på 9-5 sedan länge men tydligen har det inte uppmärksammats för än nu. Lite märkligt från Saab kan man tycka som inte modifierat prylarna i tid om de visste om det.

Dom HAR försökt – det finns åtminstone 3 olika versioner på ”uppgradering” av vevhusventilationen hittills, som gjorts som kampanjåtgärder på bilar med Trionic 7; dock verkar ingen av dessa nya lösningar funka särskilt bra dom heller. Så visst har SAAB både vetat om och jobbat på detta en längre tid. Det konstiga är att media vaknat så sent – detta är en mycket mycket känd defekt i SAABkretsar.

Du har helt rätt enor!
Lite klumpigt av mig att uttala mig innan jag hade kollat upp fakta ordentligt. Ett antal modifikationer har genomförts, dock verkade det svårt att få bukt med problemet. Nu verkar det dock som de nya modellerna ska slippa problemet. Hittade den här intressanta hemsidan som utförligt beskriver problemen och modifikationerna som gjorts genom åren: http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml

MVH

Jacke

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng