Sv: Re: 900 Aero Monte Carlo Yellow

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Aero Monte Carlo Yellow Sv: Re: 900 Aero Monte Carlo Yellow

bumble bee
Deltagare

Nu är bilen recondad och genomgången efter tre dagars slit. Har demonterat framstolarna och tvättat mattor med ångtvätt, tvättat skinninredningen och fettat in den, torkat av alla paneler, tvättat bilen med hetvattentvätten och maskinpolerat den. Hittade två fällbara stolar från en 900s på skroten i Charcoal grey i OK skick, även dom är monterade och omhändertagna. Har bytt motorolja, oljefilter, bränslefilter, tänddelar, tändstift, vaacumslangar, tempsensorn i kylaren, samt växellådsoljan. Den var inte rolig. Fick ur 2,1 liter grådassig sörja. När jag fyllde på ny rymdes det 3 liter. Hur kan man exkludera service på en sådan låda och aldrig vare sig byta eller fylla den? Lådan känns dock fin i lägena och har inga missljud så jag hoppas den klarat sig. Har hittat fram och passagerarsäte elstyrda i USA håller på att förhandla om pris och frakt. Dom är dock i ljust skinn men visst kan man väl flytta över det mörka skinnet på stolarna eller använda underredena bara? vore fint med en bekräftelse på det innan jag köper, Cabmange skrev ju det så det ser ju bra ut såhär långt. Håller på att bygga en hemsida åt bilen och nu när den blänker lite igen så blir det extra kul att fota. Kan fortfarande inte förstå det där med Anniversary Edition och min bil. Den såldes ny i Sverige maj 1991. Eftersom det är en bil som finns med i diverse kataloger från Saab och gick som direktionsbil första året så borde den ju rimligtvis vara en Anniversary? Kunde man verkligen beställa en icke Anniversary i maj 1991 i Sverige? Som sagt bredvid stereon finns två små hål där det suttit något. Om man tittar på bilden från Turbocabs bil så är det precis där plaketten skall sitta. Finns det någon därute som har känningar på Saab eller vet något om bilen från SAAB i Nyköping så skriv gärna till mig. Blir bara mer och mer frälst i bilen ju mer jag håller på 😀

Mvh Johan

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng