Sv: Re: 900 Aero Monte Carlo Yellow

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero Monte Carlo Yellow / Sv: Re: 900 Aero Monte Carlo Yellow

    november 16, 2011 at 21:25 #187867

    Det enda jag vet i nuläget är att dom gifte sig typ maj/juni 1992. Då hade dom en bekant som körde och han hade lånat den från ANA Nyköping. Nu ska jag inte svära på att den tillhörde ANA vid denna tidpunkt, då det ändå gått ett helt år sen den inreggades. Jag kan bara gå på vad jag fått berättat för mig och tyvärr finns inte det genuina bilintresset hos mina annars så trevliga svärföräldrar, dvs dom går inte över berg för att forska i saken. Kan försöka forska lite mer i det dock, jag ber att få återkomma!

    Nu är det ju inte helt otroligt att bilen faktiskt varit utställningsbil vid den givna tidpunkten. Jag hade en T16, 92 förut som lämnade bandet med Aerokit osv en del provgrejor, men det är en annan historia. Hur som, den bilen gjordes sent 91, tjänade som fotobil i Saab Automobiles ägo, varefter ANA Trollhättan ägde den till sent 1994. Med andra ord – bilar ägda av ANA har förekommit vid fler tillfällen, och även under ganska långa tidsrymder… Den ligger kvar på min garagetsida om intresse finns. http://www.garaget.org/esak End of OT.

    Nåväl, det var ett sidospår. Jag återkommer! 🙂

    /Isak.