Sv: Re: 900 T16

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 Sv: Re: 900 T16

juvakka
Deltagare

Då får det vara dags för en liten uppdatering igen. Har väl egentligen inte hänt så mycket sen sist.
Var en tur till kinnekulle med stcs och körde. Gick bra och vart sjukt roligt 🙂 Så några bilder från det, tack till Christian för dessa bilderna.

Bestämde mig för att äntligen göra slag i saken och beställde en ny turbo, hoppas att den ska kunna ge lite mer ork när jag väl orkar montera den 😛

Vart inne och fick cambern fram uppmätt, det visade sig att den hade 0,5 grader på vänster fram och 1,25 grader på höger fram. Skruvade loss lite schims från reservdelsbilen och gav mig på att schimsa in vänsterhjulet. Tyvärr krånglade det en del så hann bara med just vänster.

Resultatet efter schimsning.

Kunde inte motstå att se hur den kommer se ut när den är i den tilltänkta höjden, då ska det dessutom på en uppsättning lite mindre däck (som kommer göra det möjligt att sänka ytterligare lite till mot dessa bilderna) på fälgarna och förhoppningsvis lite mer camber. Detta ligger dock ganska långt fram i tiden då jag först måste fixa camber bak innan den kan sänkas mer.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng