Sv: Re: 900 T16 -83 Bruksräser

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 -83 Bruksräser Sv: Re: 900 T16 -83 Bruksräser

saabaero
Deltagare

Även elsystemet är ombyggt så jag hittar inget schema som stämmer… 🙄 Har inte kollat alla årsmodeller men vissa delar verkar trots allt stämma med MY-83 🙂
När kom förresten flatstiftssäkringar i og900 ?
Ska min -83:a ha sånna ?

Skatbo med kablar…
Saker som inte behövs åker ut som t.ex. alla extramojänger, APC, tändsystem, LH mm

Motorstyrningen verkar hyffsat enkel då även detta är seriöst byggt och verkar vara logiskt gjort. LH-härvan är ihopkopplad med bilen via en kontakt. Det är framförallt kopplingarna mot huvudrelä och bränslepumprelä som går via denna kontakt. Huvudrelä och pumprelä sitter i säkringslådan så om det är rätt kopplat kommer det bli enkelt att koppla in T5 härvan. Planen är att fixa en kontakt på T5 härvan som passar på kontakten i bilen och sedan dra nya kabalar för övriga funktioner som behövs. LH2.2 saknar t.ex. +30 matning och +54 matning till lambdaförvärmning

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng