Sv: Re: 900 t16 -84 ingen ström till bränslepump

Forum Modellspecifika forum OG900 900 t16 -84 ingen ström till bränslepump Sv: Re: 900 t16 -84 ingen ström till bränslepump

askelius
Deltagare

@SaabAero wrote:

Du kan ju alltid prova att flytta relät för signalhornet till bränsleavstängning och prova :wrench
Ser ju onekligen ut som du har ett bränslepumprelä i säkringsdosan så det är ju enkelt att prova ett annat även där.

Kollade på en annan T16, oxå den från -84 men där satt inget i reläplats för ”bränslepump”. När jag tänker tillbaka så är det nog så att sist jag vart på detta så tog jag ett relä från en 900i -88 och satte i för att testa. Hade loss knäskyddet och tittade efter tryckvakten och jag tror att jag såg vilken det var, det satt iaf 2 st givare eller vad man skall säga med 1 slanganslutning samt två kontaktstift, den ena satt där inga kablar anslutna och den andra hade ingen slang ansluten, låg en larmdosa där oxå, tror jag får reda ut den härvan först slänga bort larm med dess kablar och se om det hjälper.
Reläerna vid passagerarsidan hittade jag och det klickar när man slår på tändningen 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng