Sv: Re: 900 T16 LUX Sedan 1984, långmil men fin

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 LUX Sedan 1984, långmil men fin Sv: Re: 900 T16 LUX Sedan 1984, långmil men fin

sven
Deltagare

@Turbocab wrote:

Då tar vi i denna projtråd igen. Bilen är hemma hos mig och framvagnen är riven. Nya bromsar på gång, dämpare, fjädrar, huvudcylinder. Ikväll är allt rivet. Allt lossnade så fint, bromslangarna fram, skruvar till ok och dämpare, bromskivorna…. Ingen gravrost på nånting och en undersökning av länkarmsinfästningen avslöjar absolut inga problem. På 43000 mil…? Inte dåligt! Ska ta lite pics på allt det nya sen, kommer bli fint tror jag!

Ställer frågan här med: Jag har en krängningshämmare fram liggande, jag tog loss den nyligen ur Special donatorn. Men hur få dit den? Djäklar det tar i överallt… Nån som har några tips? Bilen har ju inte detta original men tänkte det kunde vara kul med lite stabilare framvagn. Men om det är för djäkla bökigt så skiter jag i det. Har vart nära, men det tar alltid i nånstans och jag vill inte vålda för mkt med styrväxelns damasker och sånt så nära.

När jag ser bilderna blir jag nostalgisk, min första og var likadan tror inte min var en lux bara.
Jag monterade krängare fram och bak, i fram tror jag att jag fick lossa styrväxeln för att få dit den.
Jag satte även dit en saab väghållningssats på den, bilsteindämpare och kortare/hårdare fjädrar (finns på önskelistan till min 84 aero) så att det blev en riktig ”nöjesmaskin.”

Det borde väl vara förberett med hålen för den främre krängningshämmaren på din, jag tror det kom till 84:an.

Mvh. Sven

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng