Sv: Re: 900 T16 LUX Sedan 1984, långmil men fin

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 LUX Sedan 1984, långmil men fin / Sv: Re: 900 T16 LUX Sedan 1984, långmil men fin

    mars 3, 2012 at 17:50 #40360

    Hålen finns där! Men jag gav upp på detta nu, hade inte riktigt lust att ha den stående en dag till. Men grejorna finns kvar, tar detta i sommar utomhus tänkte jag. Den bakre fick jag inte med från donatorbilen, men främre gör nog gott ändå tror jag. Men med Kilen sänksats och Monroe som bilen går på nu så är väghållningen ändå mkt stabilare än innan. Dämparna var verkligen dåliga innan.

    Man kan ju konstatera att jag och Karl gjorde rätt när vi köpte bilen. Vi var båda lite tveksamma, men en så fin LUX, och i Göteborg dessutom bara några hundra meter från mitt jobb, var för bra för att säga nej. Men relativt små medel så har vi fått bilen i mkt bra skick och medelst ny kopplingspedal, nya bromsar, ny kupefläkt, lyktor etc, så har vi nått långt och fått en riktigt skön vagn som funkar bra. Hade den vart rostig hade vi aldrig orkat med detta, men att backa på en långmilare finns eg ingen anledning så länge servicarna är skötta och rosten håller sig måttlig!