Sv: Re: 9000 CS – Bottilia

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9000 CS -94 (Bottilia) Sv: Re: 9000 CS – Bottilia

janneh
Deltagare

Ända sedan inköpet har Bottilia velat gå lite varm och under de senaste veckorna har hon kommit lite väl nära det röda området även under fart. Fläkten funkar så antingen är det termostaten eller någon del i kylsystemet som satt igen. Eftersom jag har en fräsch kylare liggande från Karls skrotning tänkte jag byta till den och samtidigt spola ur systemet och byta termostat.
Har även ett motorvärmarelement liggande som ju skulle vara bra att klämma dit men jag börjar bli osäker på om det passar. Tittade i rekommendationstabell på Biltema och där är det en modell tom -93 (den bil elementet är taget från) och ett from -94 (min bil). Men några äldre, typ turbo, verkar dock ha den modell jag ska ha. 93:an var en CSE. Vad tror ni, passar det? Vill ju inte gärna knacka ur pluggen och sedan stå där med min tvättade hals… 😮

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng