Sv: Re: 9000 CSE 2.0T som Trionicdonator?
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / 9000 CSE 2.0T som Trionicdonator? / Sv: Re: 9000 CSE 2.0T som Trionicdonator?
@SaabAero wrote:
@Big Nyz wrote:
Är det nödvändigt med hastighetssignal till stift 39? Om det behövs, kan jag använda den signal som e30-diffen ger?
Den är nödvändig för laddtrycksstyrning och tomgångsadaption.
Brukar vara den svåraste nöten att knäcka på andra bilar…
På vilket vis är den nödvändig för laddtrycket? Är det något i stil med GLT på ettans växel? Sådant lever jag gärna utan. 😉
Vad menas med tomgångsadaption?
Diffen i e30 ger hastighetssignal genom en slags triggerskiva, troligen liknande princip som på Saab. Kanske det går i Trionic att ange hur många “tickningar” en viss fartenhet/ett hjulsnurr el.dyl. motsvarar?