Sv: Re: 9000 kommer bara värme, lås krånglar

Forum Modellspecifika forum 9000 9000 kommer bara värme, lås krånglar Sv: Re: 9000 kommer bara värme, lås krånglar

hans h
Deltagare

@peteranderson wrote:

hej
mim 9000 kommer det bara varmluft ur, i somras fungerade ac:n när den ville men den kylde bra då. låter lustigt från kontrollpanelen till ac::n i början sen slutar det. tänkte prova att byta panel men fanns ingen på skroten, fick för mig att det finns olika modeller? någon som har en till salu? eller någon ide om vad det kan vara för fel.

Vår 9000 började på samma vis köra enbart kalluft på vintern och enbart varmluft på sommaren. Det blev ju ohållbart så jag skaffade på chans en ny ACC-panel som jag hittade på Saabmarknaden i Saxtorp. Då fick jag en intermittent fungerande panel. Dvs den ger perfekt temperatur, men den tappar strömmen rätt ofta, vilket är lika ohållbart. Man måste ju ha fungerande defroster nu på vintern.
MEn det gav i alla fall som resultat att jag nu vet att det är panelen som är boven och jag har beställt en begnagad från en skrot.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng