Sv: Re: 900Aero -87 aka Valborg

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900Aero -87 aka Valborg Sv: Re: 900Aero -87 aka Valborg

rodder76
Deltagare

Många historier skulle kunna berättas. Varje resa med Valborg är värd sin egna historia.
Men i sanningens namn tror jag inte så många vill läsa om mina kärleksförklaringar om tidiga mornar, solnedgångar, kurviga landsvägar, soluppgång, dis och östgötaslätt.
Jag och Valborg har hittat romantiken. Men den viktigaste delen för att hitta densamme, var att sluta använda henne….. ”till vardags”. Resorna blev färre, men längre, men framförallt utan familj men mot vänner. Att åka ner till garaget gör jag fortfarande hellre i 9-5an. Ingen romantik i det!

Hon har fått rulla, och snart har jag tillryggalagt 500mil med henne. Öland, Trollhättan, Gråbo, Nyköping och Norrköping har fått besök.
Det enda oförutsedda var läckage på styrservoledningen. Turligt nog uppstod det antagligen på väg hem från garaget, och upptäcktes morgonen efter på väg tillbaka till garaget. Felet? Banalt och lika lätt. Den skruvade kopplingen (rör-rör) precis vid höger motorfäste! Hur f-n kan den bara släppa några gängvarv och börja läcka? Aja…. fin anledning att göra rent i servobehållaren. Bakslaget var att den servoolja jag hade inte räckte för spolning av systemet, så även om det mesta är nytt, ser den lika f-n svart ut. Får nog ta det i vinter…..

Men nu till allvaret.
Valborg närmar sig vägs ende.
Valborgs unika historik har gjort att jag inte haft vett att byta stereo, plocka bort Valborg Erikssons egna kassetband, satt dit tillbehörshögtalarna fram, and so on.
Är DU den som uppskattar detta. Vill återföra henne till 15″ Aero och åka en 80-talsklassiker. Ta kontakt med mig och köp henne!

I min ägo kommer Valborg sannolikt att dö. Länge leve Valborg.
Tofflorna byttes till ”gåbort”-skor redan innan jag kom in i bilden. I mitt bakhuvud har alltid tanken funnits att återföra henne till penisionärstofflorna, men nu kom vändningen. Nu har jag äntligen uppfyllt en dröm. Jag har äntligen hittat den ultimata fälgen. Sportsko i klassisk tappning. Som en Adidas Original. En lätt löparsko med anor från alla racingbanor i världen. Fälgen som får en wheelwhore att dra den djupa sucken som bara kan beskrivas med utlösning. Precis som med allt annat… smaken är som baken. Jag kräver inte att ni ska gilla det. Jag kan ha dem som tavlor, nattduksbord, fälgar, klockor. Jag får aldrig nog av BBS Motorsport E49 (E50 men framförallt E55).
Nu ligger de i mitt garage….. i 4×108!
Rädda Valborg om du värnar om historiken…. Jag är beredd att bygga på annan bil. Kniper ingen Valborg. Ja så sätter jag min prägel och en del av Valborg går förlorad!

Så en vädjan til hugande 900-entusiaster.
Köp Valborg!
Sälj en bra T16 till mig. Taklucka är krav!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng