Sv: Re: 900i (1987) går dåligt när den blir varm?

Forum Modellspecifika forum OG900 900i (1987) går dåligt när den blir varm? Sv: Re: 900i (1987) går dåligt när den blir varm?

saablar
Deltagare

Uppdatering:
Kollade temperaturgivaren;
Ca 20* – 635-722 Ohm.
Ca 90* – 300 Ohm och tickade uppåt mot ca 450 efter efter någon minut i takt med avkylningen.

Konstiga siffor om jag jämför mot manualen. Provade att dra ut temperaturgivaren under färd, ingen skillnad. 🙁

Intressant också ang. temperaturgivaren är att i handboken så ser kontakten ut som termotidkontakten, dvs två stift, men i verkligheten så är det bara en (1) flatstiftskontakt på temperaturgivaren… Så fel bild, antar jag bara … Eller?

Kollade också hallgivaren, blev lite osäker på om jag mäte rätt, men fick 12.82 V till 12.4x V volt beroende på hur rotorn stod. Låter detta riktigt ?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng