Sv: Re: 900i, t16 konverterad

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 Sv: Re: 900i, t16 konverterad

juvakka
Deltagare

@henrikg wrote:

Har läst igenom din tråd på garaget! Mycket jobb du lägger ner, vilket är kul att se 🙂 Läser inte ofta där, men kommer följa det här om du skriver här också.
Verkar vara en bra kaross du har valt? och rost nere vid pedalerna/Z-balken är ju ganska vanligt på våra favoritbilar, även på lågmilare.

Fick du ordning på APC-systemet? Jag gjorde en guide en gång när jag kopplade in APC-systemet i en 900S, du kan ju mäta enligt dom instruktionerna om du vill. Men borde vara
det du redan gjort:

viewtopic.php?f=27&t=62

Mvh
Henrik

Kul att du läst tråden och kommer följa 🙂 Ska allt försöka hålla detta uppdaterat med, känns som det kan vara lättare att få hjälp här. Även om jag har fått mycket bra hjälp av vissa på garaget. Nån som känner sig träffad? 😛
Karrossens skick var det som fick mig att vilja behålla den, där var ju rosten i golvet. Sen är bakdörrarna trötta, speciellt höger bakdörr är totalslut. Lite rost i tröskeln som jag tänkt lösa i höst/vinter och sen lite småställen i övrigt. Så inte så farligt med rost i mitt tycke, är iof van vid gammel ford som vinterbil 😆

Efter mycket letande hittade jag felkällan till allt. Vakuumslangen till btr:n läckte och när jag bytte den så jobbade boxen som den skall, så passade på att byta resterande slangar med. Väldigt bra att du hade med vad man ska få fram när man mäter kablaget, hade jag behövt då. Men bra att veta var sidan finns för kommande apc monteringar. Så nu ska jag bara jaga fatt i lite tryckrör så åker jag ftt sen 😎

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng