Sv: Re: 900i, t16 konverterad

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 Sv: Re: 900i, t16 konverterad

juvakka
Deltagare

Har fått erbjudande av en kompis att få ta hans elhärva och allt därtill ur en 9000 2,3i. Den ska ha tändkasett så då borde det väl innebära t5? Så undrar jag om nån vet om det skilljer nåt mellan sugmotor och turbomotorns system mer än boxen? Funderar nämligen på att t5 konvertera.

Sen en annan fråga, hur är smartast att göra med bromsar. Jag har haft planen att uppdatera med 9000 ok och skivor fram. Då sport skivor och klossar. Men sen fick jag ett möjligt erbjudande till. Nämligen 9-3 aero ss skivor, ok och klossar för överkomliga pengar. Så frågan är om det är onödigt med mer än 9000 bromsar? För pallar dem riktigt bra så känns det som att det inte är värt det extra jobbet det blir med 9-3 bromsar.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng